Mambo poa - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Patty van Houwelingen - WaarBenJij.nu Mambo poa - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Patty van Houwelingen - WaarBenJij.nu

Mambo poa

Blijf op de hoogte en volg Patty

11 December 2012 | Kenia, Watamu

Jambo lieve mensen,

Werd wel weer eens tijd dat ik wat van me liet horen en dus voor een nieuw blog! Tijd vliegt hier echt, voor je het weet zijn we alweer 3 weken verder. Zit er al 15 weken en over 7 weken kom ik al naar huis, echt heel vreemd. Ga alles en iedereen echt missen maar denk dat ik over 7 weken ook wel weer zin heb om naar huis te komen!.
Nog niet ingesneeuwd/bevroren daaro haha? Heel erg bedankt voor de donaties die er aan het Jua zijn gedaan n.a.v mijn vorige blog, helemaal top! Heel erg bedankt ook voor de vele felicitaties hier, via de mail en op Facebook, super leuk. Voelde ik me toch een beetje jarig want jarig zijn zonder familie voelde toch best vreemd! Gelukkig was Tomas er natuurlijk wel. Die is ook alweer ruim een week weg, maar we hebben eerst twee super weken gehad hier! Echt fijn dat hij de mogelijkheden had om me op te komen zoeken zodat we samen weer een hele ervaring rijker zijn en ik hem niet 5 maanden lang heb moeten missen! Moet weer even goed denken wat ik de laatste weken allemaal heb gezien en gedaan. Dus hier weer een rijtje met hoogtepunten:

Verjaardag
We zouden eigenlijk op mijn verjaardag op safari gaan, maar dat mannetje had het niet goed geregeld voor ons waardoor het dus niet door kon gaan. Grrr… Afrika… Eerst baalde ik hier flink van, maar achteraf gezien was het niet eens zo erg. Zoals Nelleke al zei: alles gebeurd met een reden. Toen dat niet meer doorging ben ik met Tomas en Chiara naar Turtle Bay Hotel gegaan, het erg mooie resort waar mijn ouders ook hebben verbleven. Je kunt hier een dagkaart kopen en dan kan je ontbijten, lunchen, hele dag drankjes drinken en gebruik maken van strand en zwembaden. Ons even ondergedompeld in luxe dus, je moet wel goed voor jezelf blijven zorgen natuurlijk en ik was tenslotte wel jarig! S’avonds met het Hollandse clubje uit eten geweest bij de Comeback en zo was ik opeens alweer 21!

De 3daagse safari
Was weer super. Kan het niet genoeg zeggen maar de natuur hier is zo gewoon zo ongelofelijk mooi!
- We zaten met een Engels koppel, Italiaans koppel en twee Duitse meiden in de jeep, was een leuke groep.
- De eerste nacht leek wel een Deja vu van de vorige keer zeg.. (Anouk haha) weer geen oog dichtgedaan. Ik hou van dieren maar soms… pff. We leken wel het insecten verdelgingsbedrijf Van Brakel/Van Houwelingen, niet normaal. Nadat we eerst ongeveer (niet overdreven) 20 torren, vliegen en weet ik veel wat voor insecten hadden gekilled, ging Tomas douchen. Tomas keek met een half oog in de douche of daar ook geen beest zat dus ik voor de zekerheid nog maar een keer beter kijken en dat was maar goed ook! Zat er een heuse schorpioen in de douche… Wel gaaf natuurlijk (vond ik dan haha) maarja hoe krijg je die weer weg! Gelukkig ben ik door mijn eerdere ervaringen altijd gewapend met Doom, een spray wat gewoon puur vergif is en waar je elk insect mee dood krijgt. Na hem de volle laag te hebben gegeven, verdween hij in het doucheputje maar kwam er gelukkig ook weer uit en na nog een flinke lading Doom legde hij toch uiteindelijk het loodje. Toen we later gingen eten, liep ik bijna op een andere schorpioen!! In onze kamer was het (gelukkig) een kleine, maar deze, wow; echt zo’n hele grote zwarte die je in je ergste nachtmerrie nog niet in je douche wilt hebben. Maar even een mannetje erbij geroepen die zei: oja, dat is inderdaad wel een hele gevaarlijke, om hem vervolgens met zijn schoen weg te schoppen.. hakuna matata voeren ze overal in door hier. Zo heb je nog nooit een schorpioen gezien en dan opeens 2 in een uur!
- Kibo safari camp in Amboseli heeft gewoon een erg leuke sfeer en hoe romantisch is het om samen voor je tent te zitten met een drankje en naar de Kilimanjaro te kijken.
- Leeuwen! 5 stuks, die aan het eind van de middag lekker lagen te luieren.
- Hyena
- Groep jakhalzen met kleintjes
- Een groep van zo’n 30 olifanten die achter elkaar naast de jeep liepen, en toen vlak voor de jeep overstaken. Echt een magisch moment was dat, zulke kolossale dieren zo rustig met zijn allen achter elkaar zien lopen, totaal niet gestoord door onze aanwezigheid.

Mida Creek
Met Floor en Tomas heb ik een dagtrip gemaakt naar Mida Creek. Na eerst een stukje op de oceaan gevaren te hebben, bleven we stil liggen. En jahoor, daar waren opeens dolfijnen! Zo’n stuk of 6 en ze zwommen onder de boot door, waren steeds even weg en kwamen dan weer terug, echt super leuk. Daarna gingen we naar het Watamu Marine National Park, een beschermd natuurgebied wat vooral onder water is. Daar gingen we dus even snorkelen, en zwom je letterlijk tussen de vissen! Toen gingen we de Mida Creek in, een rivier omgeven door mangrovebossen. Na een heerlijke lunch op Waka Waka Island (gamba’s, kreeft, tonijn, rijst, fruit; kortom mmmmm) was het weer tijd om terug te varen. Het was Tomas zijn laatste dag in Kenia dus dat was zeker een geslaagde!

Sinterklaas heb ik ook hier in Kenia gevierd! Ik had aan Tomas gevraagd of hij kruidnoten, het verhaal van Sinterklaas en Sint kleurplaten mee kon nemen zodat ik ze wat over een Hollandse gewoonte kon vertellen. De meiden en de twee caretakers kregen lekker een zakje kruidnootjes en toen ik zei dat ik er een verhaal bij had, kwamen ze allemaal om me heen zitten en hebben ze heel aandachtig naar het verhaal van Sinterklaas geluisterd en wat wij er in Nederland mee doen. Daarna hebben we lekker kleurplaten gekleurd en geprobeerd Sint liedjes te zingen, maar dat was toch wel erg lastig haha. s’avonds met Floor uit eten geweest en nog een filmpje gekeken met zakje kruidnoten erbij!

Ik heb bij het Jua met Vera samen een ochtend Family planning gedaan, over wat het inhoud en welke soorten anticonceptie er zijn. Ze vinden dat best moeilijk om over te praten omdat zij daar nooit over hebben gepraat en de schaamte bij zulke onderwerpen vele malen groter is dan bij ons. Zulke taboes bespreken vind ik altijd erg interessant omdat je dan echt de verschillen in cultuur ziet en bij mezelf merk dat ik het niet erg vind om over te praten.

Er is een nieuwe Jua baby: Carolina!

Chiara is alweer twee weken terug in Nederland en Charlotte is vandaag terug naar Amerika gegaan. Floor gaat over een week weg en dan blijf ik alleen achter haha. Begin januari komt er een Engels meisje in een weeshuis in Watamu (Happy House) vrijwilligerswerk doen en die verblijft waarschijnlijk ook bij mij in het hotel dus dat zou wel gezellig zijn.

De weekenden gaan ook altijd zo om met geweldige avonden in de Comeback, brak zijn, uit eten, ergens lunchen, tripje ergens heen, strand, zwembad… Ik weet het, erg vervelend allemaal.

Nou, dat lijkt me wel weer genoeg voor vandaag. Ik zal nog wat van me laten horen voor de Kerst!

Heel veel liefs en een dikke kus uit Kenia

  • 11 December 2012 - 21:00

    Tomas:

    Is weer een leuke blog lief. Ik heb echt 2 super weken met je gehad in Kenia. Nu aftellen voor de laatste weken en dan gelukkig weer terug in Holland. Dikke kus uit Zeeland

  • 12 December 2012 - 09:43

    Rachelle:

    Weer helemaal super om te lezen natuurlijk!! Door jouw verhalen staat Kenia zeker op mijn planning ;D Echt grappig dat je Sinterklaas hebt geïntroduceerd! En fijn dat je het nog steeds zo naar je zin hebt! Dat is toch nog even spannend lijkt me om al die feestdagen daar te vieren zonder familie. En dan al die gave ervaringen met de natuur, WAUW!! Geniet er nog flink van, maar dat hoef ik je waarschijnlijk niet te vertellen! :p Ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal! Liefs Rachel

  • 13 December 2012 - 09:36

    Anja:

    Hoi Patty,
    Heb weer met plezier je blog gelezen.
    Heb verder nog een leuke tijd in Afrika. Succes en tot over een week of 6 (of 7)
    Lieve groeten vanuit Terlucht,...doei.

  • 17 December 2012 - 11:55

    Rahni:

    Hey Patty van Houwelingen,

    Mijn naam is Rahni en via de site van stichting Jua ben ik op jouw blog terecht gekomen. Ik heb al je blogs gelezen en ben nog enthousiaster geworden dan dat ik al was! Echt super leuke verhalen, ben ontzettend onder de indruk en kan niet wachten om ook als vrijwilliger naar Jua te komen en de meiden daar te steunen.

    Zelf ben ik ook van plan om naar het Jua Rescue Center te komen. Inmiddels heb ik al contact met gehad met Nelleke Hols en KX. Ik zit alleen nog te twijfelen waar ik tijdens mijn vrijwilligerswerk zou willen verblijven. In jouw blogs las ik dat je in een hotel verblijft en ik vroeg mij af welk hotel dit is?

    Eventueel zou je mij ook kunnen mailen --> Rahni.durgaram@gmail.com

    Heel veel succes verder!

  • 18 December 2012 - 15:29

    Bram En Connie:

    Lieve Patty,

    Wat maak je toch een hoop mee, De Sinterklaas was ook super denk ik zo.En wat gaat de tijd toch snel, vind jij dat zelf ook.Hier gaat alles goed. Volgende week al weer kerst. Dat zal voor jou wel heel vreemd zijn daar zo in die hitte.Patty wij hebben geen kerstkaarten gestuurd maar het geld overgemaakt naar jouw stichting.
    Lieve meid ik hoop dat je nog veel schrijft ik kijk er naar uit.
    fijne dagen en liefs van ons Bram en Connie

  • 20 December 2012 - 21:30

    Alice:

    Hallo Patty
    Hier weer even een berichtje van ons, we volgen je verhalen en genieten er volop van, meid wat maak je een hoop mee, het moet fantastisch zijn !!!
    Wij zijn al volop met de kerst bezig, boom is opgetuigd, de meeste boodschappen zijn gedaan, alleen moeten er nog wat kado's worden gekocht, want we gaan ons spel weer doen. Thomas komt ook, zijn tasje van vorig jaar hangt nog aan de kapstok dus dat wordt wel weer ingepakt want overbodige kado's moeten er ook weer bij. Als ik dan jou verhalen lees vraag ik me nog wel af, wat is overbodig ? En wat hebben we het in Holland toch ontzettend goed, maar ja zo zit de wereld in elkaar, dus niet klagen en waarderen wat je hebt.
    We wensen je daar in Kenia hele gezellige kerstdagen en alvast een heel goed 2013 toe
    We kijken weer uit naar je volgende verhaal
    Vele groeten en een dikke kus van
    Adrie en Alice

  • 23 December 2012 - 10:38

    Oma:

    Ha Patty,

    Eerst bedankt voor je mooie kaart uit Kenia. Fijn dat alles goed gaat. Nog 6 weken als ik goed tel, dan hoop ik je weer te zien en dan ben jij een hele ervaring rijker die je nooit meer vergeet. Het is ook niet niks geweest om daar in je eentje naar toe te gaan. Flink hoor Patty!!
    Ik wens je van harte goede kerstdagen en een gezond 2013 toe. Heel veel liefs en een dikke kus van

    Oma xxx

  • 23 December 2012 - 10:43

    Harry,Petra,Kevin En Inge:

    Hoi Patty,

    Blijft leuk om alles te lezen. Ook fijn dat Thomas zelf gezien heeft waar jij al die tijd bent geweest. Praat wat makkelijker als je terugkomt. Zal wel vreemd zijn om hier alles weer op te pakken. Jij bent in ieder geval met het oog op de kerstdagen heel zinvol bezig!
    Fijne kerstdagen en een heel Gelukkig Nieuwjaar!

    Groetjes Harry,Petra,Kevin en Inge.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Watamu

Stage lopen in Kenia!

Ik ga 5 maanden stage lopen bij het Jua Rescue Centre in Watamu, Kenia.

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2013

Na miss

29 Januari 2013

Kwaheri Kenya

14 Januari 2013

Maisha mwaka mpia

23 December 2012

Heri ya Krismasi

11 December 2012

Mambo poa
Patty

5 maanden stage lopen in Kenia

Actief sinds 02 Juli 2012
Verslag gelezen: 1120
Totaal aantal bezoekers 19782

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 30 Januari 2013

Stage lopen in Kenia!

Landen bezocht: