Maisha mwaka mpia - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Patty van Houwelingen - WaarBenJij.nu Maisha mwaka mpia - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Patty van Houwelingen - WaarBenJij.nu

Maisha mwaka mpia

Blijf op de hoogte en volg Patty

14 Januari 2013 | Kenia, Watamu

Hallooo lieve volgers!

Als eerste natuurlijk nog een heel goed, liefdevol en gezond 2013 toegewenst waarin iedereen zijn dromen kan waarmaken! Kan het nog niet geloven dat ik over twee weken en twee dagen alweer in Sliedrecht op de bank zit.. en toch is het zo! Zo vreemd! Dit is dan ook mijn een na laatste blog vanuit het prachtige Watamu geschreven!
Ik heb trouwens foto’s van mijn afscheidfeestjes geplaatst bij mijn tweede blog die in Nederland is geschreven (Daar gaan we dan)! Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Pole pole he..

Denk dat jullie wel benieuwd zijn hoe het met me gaat hier in m’n uppie; nou het gaat helemaal prima! Hebben veel leuke, jonge mensen in mijn hotel gezeten (en zitten) waar ik lekker een praatje mee kon houden, mee kon eten en mee kon feesten! Zet alles van de afgelopen weken maar weer even onder elkaar:

Kerst in Kenia! Eerste kerstdag ben ik om 13:00 naar het Jua gegaan waar ik en Nelleke de meiden en de caretakers kadootjes hebben gegeven waar ze heel blij mee waren! Ik had voor ieder een paar slippers gekocht en als algemeen kado een memory spel, met engelse woorden, cijfers en letters waar ze elke dag om vragen dus dat viel wel in de smaak volgens mij! Verder had ik frisdrank en chips gekocht voor ze en Nelleke had kip en andere lekkere dingen voor ze gekocht omdat dat alleen met speciale dagen kan omdat daar gewoon geen geld voor is om dat elke week, laat staan elke dag, te eten. Daarna hadden ik en Nelleke een late kerstlunch bij Savannah (Engels restaurant); met onder andere kalkoen en spruiten; toch nog een beetje thuis haha! Daarna naar Nelleke Criminal Minds gekeken en savonds nog geskypt met de familie… wat een gekkenhuis! Was superleuk om iedereen te zien, met zijn 10e voor de webcam haha. Hier hebben ze geen tweede kerstdag dus toen miste ik iedereen wel hoor, eerste kerstdag had ik nog een piepklein beetje een kerstgevoel maar tweede kerstdag totaal niet. Ik had het echt wel even moeilijk s’avonds, iedereen was lekker bij elkaar Kerst aan het vieren en ik was alleen op mijn kamer.. mijn (schoon)familie aan het missen. Maar het is ook maar hoe je het bekijkt eigenlijk, de meeste meiden die in het Jua zitten, zitten daar door directe familie. Ik heb een hele leuke, lieve (en soms beetje gekke ghehe) familie die me heel erg heeft gesteund tijdens mijn Kenia avontuur dus eigenlijk moet ik blij zijn dat ik mijn familie mis! Het is maar hoe je het bekijkt hee!

Oud&nieuw was echt super, een om nooit meer te vergeten. Was om 07:30 thuis dus dan weet je het wel..! Er zaten die tijd heel veel mensen in het hotel en op mijn verdieping zat een groep van mijn leeftijd die ook in Kenia werken, in de Riftvallei. Die kwamen uit Frankrijk, Tsjechië, Slovenië, Polen en weet ik het allemaal. Ook nog een half Keniaans- half Duits meisje die hier haar familie bezocht en een Duitse vriendin. Met mijn Hollandse bloed erbij een internationaal gezelschap dus! Ik ging met Nelleke en een Italiaanse vriendin en vrienden van haar eerst eten op het strand.. wow was zo mooi! Pal aan de zee, plastic stoelen en tafels met kaarsen, onder de prachtige Afrikaanse sterrenhemel, live muziek, vuurdanser, vuurkorven en lekker eten: gamba’s, kreeft, tonijn… Do I need to say more? Om 00;00 hadden we zelfs champagne! Daarna naar de Comeback gegaan en daar ging het goed los! Was leuk met m’n Keniaanse vrienden en de mensen uit het hotel. Toen ging een groepje uit het hotel naar de zonsopgang kijken op het strand, of ik mee wilde. Natuurlijk! Ook weer zo mooi…
Om half 8 thuis dus, tot ongeveer half 2 geslapen en toen met chips en frisdrank naar het Jua om de meiden gelukkig nieuwjaar te wensen, jaja bikkel hoor!

Bij het Jua ben ik dus ook aan mijn laatste twee weken werken begonnen! Het is nu vrij rustig bij het Jua, zijn een aantal meiden weer weg naar huis of een andere plek dus nu zijn er nog 4 meiden over, wel met allemaal een baby dus dat is nog wel eens een gesjouw! Niet dat ik dat erg vind hoor haha.. Op de foto’s zullen jullie wel zien dat de enige ‘man’ in het huis (Timo) verband heeft om zijn benen. Dit is een gedeelte met gips om zijn beentjes weer recht te krijgen omdat we merkten dat hij zijn benen niet recht kon krijgen. Normaal in zijn eigen dorp zou niemand dit waarschijnlijk hebben opgemerkt en al deden ze dat wel is er geen geld om naar een ziekenhuis te gaan en zou hij nooit hebben kunnen lopen. Hij moet nu ongeveer 3 maanden dit gips dragen, wat elke keer wat strakker wordt, en dan zou het grotendeels verbeterd moeten zijn. Daarin zie je maar hoe het Jua echt een verschil maakt. Ga het Jua zo missen he.. de meiden, de baby’s, Vera en de rest van de staff, iedereen. Heb echt een band opgebouwd in die (bijna) 5 maanden dat ik hier nu zit, en de meiden laten steeds meer merken dat ze me gaan missen. Het afscheid zal vast niet makkelijk worden!

Toen in Sliedrecht paar weken geleden de stroom was uitgevallen, stond iedereen op zijn kop en stond het zelfs op Nu.nl! Daar moest ik wel even om lachen want hier is dat bijna dagelijkse kost en niemand maakt zich er druk om haha! Kan me nog goed herinneren dat we een keer naar de Comeback wilden met zijn 4e (Tomas, Chiara, Floor) en dat toen de stroom uitviel.. en maar niet aanging. Je moet je toch klaarmaken om weg te gaan dus de zaklamp maar zo geïnstalleerd dat hij in de douche scheen en daar sta je dan, met je zaklamp te douchen haha! Opmaken met een zaklamp was wat lastig maar ging ook prima. Haren föhnen ging niet dus dan toch met nat haar! Je wordt er creatief van zullen we maar zeggen..!

Zaterdag heb ik hier haaien in de zee gezien!! Nadat ik had geluncht aan het strand met Jessica, dat Duits/Keniaanse meisje, ging zij haar familie opzoeken en ik op het strand liggen en lekker zwemmen. Daarna ging ik nog een wandelingetje over het strand maken en zag ik allemaal mensen wijzen naar het water.. waren het gewoon 4 haaien!! Op de plek waar ik een uur geleden nog lekker lag te spartelen!! Het waren geen hele grote haaien, maar toch.. het blijven haaien! Je weet dat ze er zitten maar meestal komen die niet zo dicht bij de kust, blijven ze achter het tweede diepe rif. Zaterdag hadden ze blijkbaar andere plannen! Achja, ook weer gezien! (Nu die slang nog haha)

Voor de rest ben ik nog gewoon lekker aan het genieten van de prachtige stranden, uitgaan met gezellige mensen, de heerlijke oceaan (niet meer zwemmen met vloed als ik de bodem niet kan zien, dat begrijpen jullie wel) en het lekkere eten. Ocean Sports, Temple Point, Garroda Beach: de foto’s zeggen genoeg denk ik zo! Soms ga ik met mensen, soms alleen. Ik vond mensen die alleen in een restaurant zaten te lunchen met een boek maar kneuzen.. nu ben ik zelf zo'n kneus whaha! Heerlijk hoor, als je het met jezelf gezellig kunt hebben, heb je niet altijd gezelschap nodig. Vind het gezellig met anderen maar alleen zijn is ook heerlijk op zijn tijd!
Zondag wil ik naar Marafa/Hell’s Kitchen gaan, dat zijn rotsformaties die door de erosie aparte vormen en kleuren hebben gekregen, schijnt erg mooi te zijn. Moet natuurlijk wel extra extra genieten van de laatste weken in dit prachtige land!

Dat was 'm weer voor deze keer!
Tot horens! X

  • 14 Januari 2013 - 22:46

    Thuis:

    Goh, Patty, wat heb je het daar toch slecht, maar niet heus! iedereen maar denken en met je te doen hebben, maar niet echt nodig blijkt wel weer uit je verhaal.
    Elke week weer ontdek je er nog nieuwe dingen, leuk hoor.
    Fijn dat je de feestdagen ook leuk hebt gehad, heel bijzonder ook. Leuk ook dat je het voor de meiden en baby,s ook bijzonder hebt gemaakt! Groeten uit een koud en wit Sliedrecht!

  • 15 Januari 2013 - 09:28

    Anja:

    Dag Patty,

    Wat heb je het daar toch leuk volgens mij.
    Heb weer met plezier je blog gelezen, nu nog een te gaan.

    Lieve groeten vanuit een WIT Terlucht, ja Patty er ligt een dik pak sneeuw van wel ruim 10 cm. en er komt nog meer!
    Doei, tot gauw.......

  • 16 Januari 2013 - 12:18

    Truus:


    Lieve Patty,

    Allereerst jij ook een gezond en liefdevol 2013, hoe is trouwens met je gezondheid? Wat gaat de tijd snel hee en moet je straks weer wennen aan die wetten en regeltjes, zal niet mee vallen, maar je moet maar zo denken van je familie moet je het hebben (haha) en voor over 14 dagen een goeie terugreis en tot gauw.

    Dikke knuffel

    Kees en Truus

  • 19 Januari 2013 - 15:49

    Adrie & Alice:

    Hallo Patty
    Weer genoten van je verhalen !!
    Het zal straks weer wennen zijn in Holland, maar dan heb je wel weer Tomas en de familie om je heen, ook niet onbelangrijk toch ??
    Geniet er nog een paar weekjes van, maak nog wat mooie foto's , vooral van die kleintjes ( wil je er niet stiekem eentje in je koffer meenemen ?? )
    Tot gauw dan kunnen we live van je verhalen genieten
    Groeten van Adrie & Alice XXXX

  • 21 Januari 2013 - 17:31

    Harry,Petra,Kevin En Inge:

    Hoi Patty,

    Nog een heel gelukkig Nieuwjaar Vorig jaar was wel heel bijzonder voor je. Nu aftellen en dan naar huis. Ook weer lekker toch? Leuke foto's nog van je afscheidsfeestje. Ook die met oma zeg. Echt leuk. Wij zitten te hopen op schaatsen op de Graaf dat kan jij je natuurlijk niet voorstellen. Wat een temperatuursverschil straks.
    Zet hem op met de laatste loodjes en een dikke kus van Harry,Petra,Kevin en Inge.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Watamu

Stage lopen in Kenia!

Ik ga 5 maanden stage lopen bij het Jua Rescue Centre in Watamu, Kenia.

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2013

Na miss

29 Januari 2013

Kwaheri Kenya

14 Januari 2013

Maisha mwaka mpia

23 December 2012

Heri ya Krismasi

11 December 2012

Mambo poa
Patty

5 maanden stage lopen in Kenia

Actief sinds 02 Juli 2012
Verslag gelezen: 957
Totaal aantal bezoekers 19781

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 30 Januari 2013

Stage lopen in Kenia!

Landen bezocht: