Heri ya Krismasi - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Patty van Houwelingen - WaarBenJij.nu Heri ya Krismasi - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Patty van Houwelingen - WaarBenJij.nu

Heri ya Krismasi

Blijf op de hoogte en volg Patty

23 December 2012 | Kenia, Watamu

Zo hier nog even een blogje voor de feestdagen.

In m’n vorige blog was ik vergeten te vertellen dat ik en Tomas ook nog naar de Bio Ken snake farm zijn geweest, een project voor slangen waar allerlei slangen zitten en je veel informatie krijgt over de slangen die er in Kenia leven. Niet echt fijn om te weten wat er allemaal voor slangen in Watamu zitten… Was een erg interessante rondleiding waar we zelfs wat (ongevaarlijke natuurlijk) slangen mochten vasthouden. De gevaarlijkste slang van Afrika, the black mamba, hadden ze de week ervoor in een hotel hier gevonden.. fijn om te weten.. en er zijn filmpjes van pythons van 3 meter die in Watamu worden gevangen.. En Nelleke had deze week een green mamba in de tuin! Sommige verklaren me voor gek, maar ik wil zo graag een slang zien! Het liefst een python van een paar meter die in Watamu over de straat glijdt.. (gebeurde paar jaar geleden!). Nog 5 en halve week om een slang te zien!

Vorige week naar de andere kant van Mida creek geweest met Floor en Juma, dat is de afgelopen tijd een goede vriend geworden en hij rijd een motorbike dus kon hij ons mooi brengen. Alleen dat tochtje met de motor is al zo genieten, met zijn 3en op de motor, haren in de wind (helmen doen ze hier niet aan), dwars door het Afrikaanse leven en de natuur. Daarna over een hangbrug dwars door de mangroven gelopen, mooie wandeling en een tochtje met een boomstamboot over de rivier. Weer een geslaagd tripje! Floor is ondertussen naar Zuid Afrika vertrokken voor een groepsrondreis.

Dat betekend dat ik hier nu alleen zit, maar alleen is wat anders dan eenzaam! Ik vermaak me prima met mezelf, als ik niet goed alleen kon zijn had ik hier natuurlijk niet heen gegaan in m’n eentje! Heb mijn oude hobby, lezen, hier weer helemaal opgepakt en kan uren op het balkon liggen lezen in de e-reader, heerlijk. Werken, zwemmen, strand, filmpje kijken, slapen, internetten, lezen, koken, bij Nelleke Criminal minds kijken (toch erg fijn hoor Petra om dat soms eens te zien ;-) ). Geniet nog steeds elke dag van de dingen hier: gekke ritjes in de matatu, achterop de motor, in de tuktuk, lopend door het Afrikaanse leven, de zon, het altijd licht zijn als de wekker gaat, na werk in het zwembad kunnen springen, lekker gek doen met de meiden op het werk, knuffelen met de baby’s. Ga iedereen van het Jua ook zo missen als ik over ruim 5 weken weer naar Nederland vertrek. Met de meiden heb ik echt een band opgebouwd en die baby’s he.. wat een schatjes!! Heb ze in 4 maanden echt zien groeien.

Was alleen al een tijd lang steeds niet helemaal lekker, dan ging het weer beter en dan weer slechter en echt heel erg moe de hele tijd, maar ik ben erg eigenwijs en nuchter daarin en hoefde niet zozeer naar de dokter van mezelf. Nelleke voelde dat er iets niet goed zat en vond dat ik wel moest gaan en heeft me deze week bijna aan m’n haren naar de dokter getrokken. Achteraf maar goed ook, want moest m’n urine, ontlasting (ja erg fijn..) en m’n bloed laten onderzoeken en het was allemaal niet goed. 2 infecties, wormen (weer erg fijn..) en een behoorlijk ijzertekort.. lekker dan! Maar geen zorgen want ik voel me eigenlijk gewoon prima hoor haha, het klinkt erger dan het voelt eigenlijk. Nu dus weer aan de antibiotica en allerlei pillen om me vanbinnen weer een beetje op te lappen!

Met Kerst ga ik met Nelleke eten bij Savannah, dat is een restaurant van Engelse eigenaren, waar zelfs al een kerstboom staat! Daar komt als het goed is zo’n 20-30 man eten en het menu klonk ook goed, als hoofdgerecht ook kalkoen dus dat hoef ik dit jaar niet eens te missen ;-). Het zal erg raar zijn om Kerst te vieren zonder mijn familie en ga ze dan ook zeker missen. Ik vind Kerst nooit een verplichting, ik vind het altijd super gezellig om met mijn familie het beruchte dobbelspel te doen en lekker en veel te eten en drinken. Ik ga mijn lieve (schoon)familie zeker missen dinsdag, maar ik heb hier zo geen kerstgevoel dat het misschien ook wel mee gaat vallen. Er is hier niks te zien in de winkeltjes en in 35 graden onder de palmbomen en in hutjes is het nou net even wat anders dan in het koude natte Nederland waar het stikt van de kerstbomen, kerstmarkten, kerstballen, kerstkransjes en noem het allemaal maar op. En volgend jaar ben ik er gewoon weer bij! Met oud en nieuw weet ik nog niet wat ik ga doen, maar dat horen jullie wel in mijn volgende blog.
Voor nu wens ik al mijn lieve volgers en iedereen super fijne kerstdagen en een spetterende jaarwisseling, geniet er van! Merry Christmas everyone! Heri ya Krismasi!

Heel veel liefs en een dikke kus, uit Watamu, Kenya

  • 23 December 2012 - 20:57

    Tomas:

    Weer een leuke blog hoor schat. Heel veel beterschap en pas goed op jezelf. Ik mis je dikke zoen

  • 24 December 2012 - 12:09

    Lorena:

    hoi patty,
    klinkt spannend slangen enzo brrr haha :p
    oww beterschap nog even!! goed dat je naar de dokter bent geweest.

    leuk om je blog te lezen
    sus6 nog even xxxxxx

  • 24 December 2012 - 13:55

    Truus:

    Lieve Patty,

    Je bent wel een beetje raar hoor met je slangen haha en gelukkig ook niet zo eigenwijs, maar goed dat Nelleke een beetje op je let. Wij gaan je ook missen dinsdag en zullen Thomas wel vermaken, gezellig dat hij er bij is. Hele fijne dagen en een gelukkig 2013. En dan aftellen, want voor je het weet ben je weer thuis.


    Dikke kus,
    Kees en Truus

  • 24 December 2012 - 18:42

    Pap,Mam,Anouk:

    Ha Patty,

    Inderdaad maar goed dat Nelleke op je let!! Zeg je ff dat we heeeeel blij met haar zijn?! Want die "de Bruintjes-genen" zijn fijn hoor, maar niet altijd handig!
    We hopen dat je nog slangen ziet, op afstand dan!!
    Eet smakelijk met Kerst, we hopen je dan te spreken, wij moeten ook maar afwachten wat we allemaal krijgen (qua cadeaus maar ook qua eten, maar zal vast weer oke zijn!)

    Dikke kus XXXXXXXXXXXXX

  • 25 December 2012 - 19:20

    Marja:

    hallo patty
    wat een leuke blog
    wat kan je het toch vertellen knap hoor
    je maakt heel wat mee
    we hopen dat je toch een fijne kerst heb
    met nelleke lekker eten enzo
    ik denk dat het aftellen is voor je het is bijna januari
    we wensen je een gezond en liefdevol 2013

    groetjes marja en dirk xx

  • 27 December 2012 - 11:56

    Walter En Caroline:

    Hello Patty,

    Wat was het heerlijk om met kerst ff te Skypen. Ondanks je wormen en andere ongemakken zag je eruit als Hollands welvaren.........
    Aan de kado's heb je niks gemist, rijststomers, wijn, usbstick, Ajax single, Feyenoord kerstballen, berenpak en een warme plaid zijn toch niet de dingen waar jij in Kenia op zit te wachten?

    Wij aten ook Kalkoen maar ben benieuwd naar het Keniaanse recept?

    Geniet nog de aankomende weken maar we kijken zeker uit naar je thuiskomst.
    Liefs Walter & Caroline XXX

  • 28 December 2012 - 15:07

    Anja:

    Hoi Patty,

    Was weer een leuke blog om te lezen.
    Beterschap en tot over een week of 5.
    Doei, lieve groeten van Anja en Henk.

  • 06 Januari 2013 - 23:23

    Alice:

    Hallo patty
    Nog een goed, gezond en fantastisch 2013 toegewenst
    Nog een paar weekjes en dan weer terug naar huis
    Geniet er nog even van, we zijn benieuwd naar je verdere verhalen en belevenissen
    Tot gauw, vele groeten en dikke knuffel van ons alle twee
    Adrie & Alice

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Watamu

Stage lopen in Kenia!

Ik ga 5 maanden stage lopen bij het Jua Rescue Centre in Watamu, Kenia.

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2013

Na miss

29 Januari 2013

Kwaheri Kenya

14 Januari 2013

Maisha mwaka mpia

23 December 2012

Heri ya Krismasi

11 December 2012

Mambo poa
Patty

5 maanden stage lopen in Kenia

Actief sinds 02 Juli 2012
Verslag gelezen: 1086
Totaal aantal bezoekers 19783

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 30 Januari 2013

Stage lopen in Kenia!

Landen bezocht: